Novi Sad
29.10.2013.
13:24 > 13:25
Postoji mnogo razloga zbog kojih je trebalo da DS u Novom Sadu organizuje protestnu šetnju pod sloganom "Ne pristajem!".
  • НиколаНС

    30.10.2013 21:37
    Јадан је НС
    "Moglo se, na primer, protestovati zbog nepotrebne ćirilizacije javnog prevoza - ako ne u odbranu multietničnosti i višejezičnosti ovog grada, a ono makar u odbranu turizma jer su turisti uglavnom funkcionalno nepismeni na ćirilici."
    Свуда у свету људи не терају своје грађане да мењају писмо због туриста. Ангажују се преводиоци. Чисто сумњам да би се страни туристи снашли са латиничним словима Č, Š, Ć, Ž. Осим тога могу се штампати градски "џепни водичи" на Енглеском и још неком језику. У том случају би се поред броја линије могло написати куда она вози. А можда би се и зарадила која кинта. Или није циљ зарадити новац од туриста него му пружити све што тражи, али да ми платимо то. Стварно много паметно. Могли су из ДС протестовати због масовног запошљавања својих чланова у ЈП, на измишљена радна места, Рецимо. Нису се бунили око вишејезичности и мултиетничности када је латиница доминирала у односу на ћирилицу. Од хрватских власти сам и очекивао да забрањују Ћирилицу. То је и за очекивати од неког ко је кроз историју показао своје. Али од покрајинских власти у Војводини баш и не. А можда су у питању исти људи. Само ми никако није јасно, колико треба бити јадан и глуп па се одрећи свог писма. Или то власти суседне државе имају утицај и на власт у АПВ. Или су сви на истом валову.
  • Zaratustra

    30.10.2013 08:32
    Ovo je jedan jako objektivan tekst o slici u gradu na svim poljima, koji je uzbunio mnoge DS trolove koji sada vade fleke komentarima.
  • 30.10.2013 05:56
    "hodi do drugih mesta koja nisu u Vojvodini i videces da se mnogo vise pise latinicom , pa cak i u samom Beogradu, dakle ta cirilizacija je namerna provokacija i nista drugo.. sve u ime patriotizma"

    To samo znači da Novi Sad prednjači. Vraćanje nasilno proterane ćirilice ne može biti ništa loše ni u kom slučaju. Mogu biti loši motivi, ali onda treba te motive napadati i ja sam svakako za to, a ne tući po pismu koje je savršeno, a pri tom nije ništa krivo.
  • 29.10.2013 21:26
    @ anonimus ...kvazi Grk
    Ti si sav za postovanje maternjeg pisma, aj lepo nauci da koristis copy paste, pa onda komentarisi, nepismena OSOBO.
    Δεν είστε Έλληνες βίντεο σε μια καρτ ποστάλ
  • 29.10.2013 21:07
    da smo se mi toliko grebali za svoje pozicije kao ovi stranački pretplatnici ne bismo ostali bez posla.
  • @Bata67 - GLUPOST!

    29.10.2013 20:40
    Jeste glupost Bato
    Ali ne odvratan i narucen tekst nego to sto Vi u nedostatku nekog jaceg argumenta imate samo Vasu konstataciju.
    Ako je tekst i narucen nece biti da ste osporili zapazanje koje je u tekstu naglaseno da se nisu dotakli stvari koje neposredno ili posredno utiču na stvarne živote Novosađana i dugoročno određuju društvenu klimu u ovom gradu.
    Za Vas licno i sve koji brzo zaboravljaju podsecanje: Kada su onomad Igor Mirovic i kompanija napakovali otkaz jednom od nasih, inace meni dragih, novosadjana i nekad direktora (ili pomocnika) i ZIGu tada su na sva zvona (po meni sa razlogom) tamburali po Gradu i okolini o tom dogadjaju. Kada je taj nas sugradjanin dobio sudski spor i kada su po tom istom principu nastavili da daju otkaze obicnom radnom coveku, od struke i principa, ma iz kojeg JKP bio tada su cuvali mir u Gradu odrzavajuci koaliciju na vlasti (bjelajce, marinkove, ivkovice, maletice, jelice, popice, ...).
    Kada hapse nekog ne obojenog i uz to i ne uprlajnog (takvih slucajeva je bilo i ima ih danas)tada se niko ne oglasava. To nije tema za setnju. Iskreno, voleo bih da se pokaze da je Bora neopravdano uhapsen, ali priznacete da u ovom Gradu ima mnogo nevinih koji su ostali bez radnog mesta, bili zatvarani, na svim sredstvima informisanja objavljeno kako su uhapseni i kako su clanovi organizovanih kriminalnih grupa... Naneta im ljaga i pojeo vuk magarca. Neka setaju sami. Neka trpe to sto im je napakovano.
    Na kraju, jeste sasvim normalno i prirodno da DS štiti svoje članove nad kojim se vrši politički progon i za koje ne postoji pretpostavka nevinosti.
    Uz to sasvim je normalno i prirodno da taj isti DS stiti i ove anonimne o kojima sam ispred pisao.
  • novosadjanin

    29.10.2013 20:36
    Vi ste vase ribe
    skuvali.
    To je istorija....
  • Jucka

    29.10.2013 20:31
    Straobalno dobar tekst, raskrinkao je namere DS-a koji je kao riba na suvom.
  • 29.10.2013 20:01
    Биће, биће...
    Шта је жути љигаши. Срали сте свуда, па сад ајде и по Новом Саду.
  • Bata67

    29.10.2013 19:04
    GLUPOST!
    Ne znam, ali meni je sasvim normalno i prirodno da DS štiti svoje članove nad kojim se vrši politički progon i za koje ne postoji pretpostavka nevinosti...valjda su to prvo ljudi pa tek onda partijski likovi. Inače tekst mi je odvratan i po svemu sudeću naručen.
  • Animator

    29.10.2013 18:59
    Pa da, bitno je da...
    ...LSV svaki dan protestuje protiv desničarske vlasti u Novom Sadu. Joj, da, pa Čanak im je i pomogao da dođu na vlast !
  • -

    29.10.2013 18:52
    -
    ds ili sns
    udba je ta koja postavlja vlast i kako ce se ona odnositi bukvalno prema svemu
  • 29.10.2013 18:34
    Autorkin tekst je odvratan. Pošto je autorka, barem po imenu i prezimenu, verovatno srpske nacionalnosti, tekst joj je autošovinistički. Dotičnoj smeta ćirilično pismo i vodi polemiku oko toga, a sećam se na jednom hrvatskom portalu gde je nekoliko tzv. "hrvatskih branitelja" napisalo da onaj ko želi da piše ćirilicom treba da se preseli u šumadiju pa nek piše tamo ćirilicom do mile volje. Tako to smatra većina Hrvata u Hrvatskoj. A pripadnici manjinskih zajednici u Srbiji pored odličnog poznavanja sopstvenog pisma i kulture što im naši zakoni omogućavaju i što podržavam, moraju isto tako poznaju i srpski jezik i ćirilično pismo. Šta bi bilo ako bi i mi kao Hrvati rekli idite u svoje matične države pa pišite svojim pismima do mile volje, no mi to ne tražimo. Ovde jedino neki žele da većinskom narodu zabrane da se služi svojim pismom.
    Što se tiče cenzure u galeriji, onaj kroki crtež ne zaslužuje da bude zalepljen na zidu u nečijem stanu, a kamoli da bude izložen u Kulturnom centru Novog Sada. Rad je negde na nivou deteta od 14-15 godina i ne znam samo po kom kriterijumu su ga uopšte i hteli uvrstiti na izložbu. A DS će se tek povratiti kad se reši lopova u svojim redovima i formuliše nešto smisleno.
  • demokratija!

    29.10.2013 17:57
    DS
    Ziveo DS! Zivela sloboda!
  • stanko dr. subotic

    29.10.2013 17:43
    kolko su na vlasti u N.SadU?
    koliko su na vlasti u Novom Sadu naprednajci? I sta su uradili za godinu i po dana. Nista. osim sto su zaposlili svoje. a radna mesta u fabrikama. gde su?
  • Tja

    29.10.2013 17:31
    @zvezdica: Zameram i njima jer su obicni krkani. Cim sam im video kockaste glavudze znao sam o cemu se radi. Kao sto rekoh, obicni nevaspitani krkani sa kasicicom u ustima.
  • 29.10.2013 17:31
    U pravu ste da se zbog svega toga moglo protestovati. Ali niste u pravu da zbog ovoga nije trebalo šetati. Istina je obrnuta, poslednji je čas da se zaustave montirani politički procesi. Niko od mislećih ljudi ne može da stoji sa strane i mirno gleda kako se bacaju u tamnicu potpuno nedužni ljudi da bi jedan zaista odvratan režim bio popularniji.
  • 29.10.2013 17:07
    gradjanin
    Odlican tekst!Ako DS ne promeni ugao sagledavanja cele situacije i ne definise svoju poziciju, ne izvini se narodu zbog clanova stranke koji su naneli mnogo stete ovom narodu i drustvu,glasovi koje ce dobiti na sledecim izborima ce jedva biti dovoljni da zadrze jedno poslanicko mesto u rep.parlamentu(a to ce pripasti predsedniku stranke).
    Tacno je da narod brzo zaboravlja, ali nece zaboraviti one koji su ga opljackali, prevarili i time stvorili uslove da na vlast dodje najgora moguca politicka opcija. Ili od ove ima i gore?
  • мики

    29.10.2013 16:42
    А где су моја туристичка права кад сам био у Грчкој? Где је српска ћирилица за моју маленкост да бих могао лакше да се снађем?
    Е па снашао сам се јер сам научио да прочитам речи на грчком па ми је било лакше да питам на улици некога. А и било ми је занимљивије. Иста је прича у Русији, Кини и осталим земљама које не користе или слабо користе латиницу.
    Имамо најсавршеније фонетско писмо на свету а ми га се одричемо. То довољно говори о нама самима какви смо...
  • zvezdica

    29.10.2013 16:16
    Naprednjacka sramota
    Sramota je sto zamerate protesnoj setnji pristalica DS-a a ne zamerate onim nevaspitanim, nekulturnim i navijacki orjentisanim clanovima SNS-a koji su na jedan veoma vulgaran i nepristojan nacin ne samo vredjali demokrate vec i fizicki ih ugrozavali
  • 29.10.2013 16:13
    HA HA HA HA
    Laju kere ,ali ne grizu.Tipično za NS.
  • babariba

    29.10.2013 16:12
    Nije dobro kad se bunimo,nije dobro kad cutimo, bojim se da je i Nadezda potpala pod uticaj Vucicevih naprednjaka. Setnja je bio protiv nasilja i diktature ali kad neko ima zelju da izvrne pricu on ce to i uraditi
  • 29.10.2013 15:59
    "ako ne u odbranu multietničnosti i višejezičnosti ovog grada, a ono makar u odbranu turizma jer su turisti uglavnom funkcionalno nepismeni na ćirilici."

    Dve nebuloze u jednoj rečenici. Prvo, u odbranu MULTIetničnosti ćemo da svedemo sve na JEDNO pismo? Zašto onda ne na kinesko? Njega koristi daleko više ljudi nego latinicu. Drugo, turisti nemaju nikakvih problema sa ćirilicom, naročito obzirom da su mape prevoza na ćirilici. Dok su pisma bila izmešana imali su više problema! Vi možete sada da filozofirate do mile volje, ali ja sam u kontaktu sa turistima redovno i to je prosto TAKO. Da ne pričam o tome da ih ćirilica privlači i da svako normalan voli različitosti.

    Ako bi im nešto pomoglo, pomoglo bi im da uputstva budu na engleskom JEZIKU. Isto tako, ako ćemo da poštujemo manjine, onda im treba omogućiti da se koriste svojim JEZIKOM.

    Χρησιμοποιώντας έναν αποκλειστικό αλφάβητο δεν έχει κανένα νόημα!
  • jaaa

    29.10.2013 15:53
    @13

    e onda druze moj ako umes da citas ovu latinicu .. hodi do drugih mesta koja nisu u Vojvodini i videces da se mnogo vise pise latinicom , pa cak i u samom Beogradu, dakle ta cirilizacija je namerna provokacija i nista drugo.. sve u ime patriotizma

    ja nisam srbin pa savrseno znam cirilicu kao i svoj maternji odnosno engleski ,pa mi je bas u tom smislu svejedno na kom pismu i jeziku ce biti nesto napisano

    ne treba srbovati u NS i Vojvodini ,to na Kosovu treba da se radi

  • Mirjana

    29.10.2013 15:41
    Eh moje drage demokrate, shvatite vec jedno da bitno ne dobija onaj ko vredja svoje birace. Nasla sam se blizu nekadasnjeg butika Sweet Years, tamo su svi ljudi iz kafica istrcali, iz parkica kako je ko nailazio tako je vristao na vas. Da bi jedan veoma nekulturni mladic prisao devojkama sa strane koje su posmatrale, uslikao ih, i rekao ne brinite bicete kaznjene za ovo, i okrenuo se i iza ledja digao srednji prst, ostala sam zgrozena sa svojim maloletnim detetom. Zastrasujuce, i vi onda trazite da mi takve ljude podrzimo!?
  • Osoba M

    29.10.2013 15:40
    @Ћирилица - i stranci
    Hitna pomoc nigde ni ne pise, vec AMBULANCE. Bolnica ima veliko H. Sto se tice Tvrdjave, Novog Naselja i sl, stranac nece moci da razume sta tu pise, ali ce nauciti znacenje.
    Da pojasnim. Zamislite da ste otisli u Kinu. Prvi slucaj, sve je napisano na tradicionalnim kineskim slovima, nemate blagog pojma gde je sta, kako se izgovara, a verovatno cete pogresiti ako pokusate da prepisete, kako biste nekog lokalca pitali.
    Drugi slucaj, stvari su napisane latinicom. Vi mozda nemate pojma sta znaci DING DONG KING, ali znate otprilike da ponovite, ako nista, da zapisete.
    Cirilica nije isto sto i kinesko tradicionalno pismo, ali njima nije bas puno bolje onima koji nisu nikad imali dodira sa njom.
  • XY

    29.10.2013 15:08
    @beli listic
    "Dobar tekst... politicki ali dobar..."
    Jedina mu je mana što je netačan!
  • joja

    29.10.2013 15:05
    @13
    Molim te da prvo naučiš jezik, gramatiku i ćirilicu, pa da ih onda braniš. Ovakvo pisanje samo navodi ljude na smeh.
    A možda si to i hteo/la?
  • 13

    29.10.2013 14:45
    Ћиризилација,невидим коме смета,господо Војводина је саставни и неодвојиви део Србије,треба да штитимо интересе ове землје,а и заштита писма ћирилице је заштита.У србији је уставно писмо ћирилица.Срамота ме је да кажем угледајмо се на хрвате,пишимо и чувајмо ћирилицу,скинимо и ми латиницу,то није наше писмо.Нема право нико од мањина да се буни,треба да се понашамо као и њихове матичне "Државе"
    а ви из ДС-а-челници,плашите се затвора за своје лично ЈА,па вам све смета што је у једној земљи нормално.
  • miki

    29.10.2013 14:32
    tekst na mestu
    kad je DS bio na vlasti sva deca su bila dobra, a Saric, Miskovic, Beko, gazda Mile, Peconi, Dalton i ostali nisu postojali tj. bili su sirotinja. Navijaci Vojvodine su samo navijali na zapadu, a sad Firma navija na istoku. Nasa Maja i Zigor su ipak bili ok, a sad kazu da su bili bezobrazni. Bija je jednom recju milina unazad 10 godina, a evo sta ovi uradise za godinu dana. Kuda ide ovaj svet
  • Ћирилица

    29.10.2013 14:31
    i stranci
    HITNA POMOĆ
    VATROGASCI
    BOLNICA
    BIOSKOP
    TVRĐAVA
    SPENS
    BIOSKOP
    BIBLIOTEKA
    POZORIŠTE
    PLAŽA
    LIMAN
    NOVO NASELJE
    DETELINARA
    ADICE
    KLISA

    Поштована Надежда

    ови термини било ком странцу не значе апсолутно ништа написани ћирилицом или латиницом. Писмо нема никакве везе са странцима то је само потка за политичко поткусуривање којим је филован овај чланак. Свако ко је промолио нос из ове земље зна да се у свакој земљи на свету користе искључиво званично писмо и по потреби преводи на енглески.
  • Ucesnik setnje

    29.10.2013 14:29
    nebuloze
    Ovaj tekst je nebulozan. Putstite snimke govornika sa setnje, pa cete cuti da se protestvovalo i protiv svega toga sto je ta gospodja Milenkovic napisala.
    Kao da ju je LSV platio, jer Canak gubi sa jacenjem DS-a. Njemu je SNS sada mnogo blizi. Njemu, ne clanstvu...
  • Posmatrač

    29.10.2013 14:20
    DS i SNS...
    ... su firme sa maltene istim "proizvodnim" programom (evropske integracije, demokratija, Kosovo, borba protiv štagod, borba za štagod...) pa ne mogu da budu neistomišljenici.

    Osnovno obeležje njihovih "proizvodnih" programa je nastojanje da se monopolski dominira na tržištu.

    Zbog boljeg marketinga, deo "proizvodnog" programa SNS se bolje prodaje u poslednje vreme, a vrednost akcija DS pada...

    Zbog toga se ne izlazi na ulicu (još manje zove nas da izađemo zajedno), već se menja menadžment firme ili radne navike...
  • Nick

    29.10.2013 14:07
    Hvala autoru na brilijantnoj analizi koja pogađa suštinu stvari.
  • Lala

    29.10.2013 14:04
    Ne podrzavam ovakve spinovane tekstove u zastitu Demokratske stranke.
  • Voja

    29.10.2013 14:02
    Nice one, Nado...Nadicee.
    keep on going.
  • Srbijanac

    29.10.2013 14:01
    Bravo!
    Zbog ovakvih članaka i pratim "Radio 021". Bravo!

    I oni na vlasti, a i ovi koji su je izgubili bi trebali da se postide!

    Ali, obraz je debeo kao đon, kad je vlast (novci!) u pitanju!!!
  • NS65

    29.10.2013 13:58
    Osim toga....
    Osim toga, sve pobrojane stvari nisu od juče, neg' naprotiv eskalirale su u poslednjih 7-8 godina. Tada su se ovi što su sad' na vlasti još zvali radikalima (malo r), a DS se bavio važnijim stvarima - zapošljavanjem zaslužnih itd.
  • 29.10.2013 13:51
    nepoštovanje ljudskih prava u Novom Sadu će biti jedan od kamena spoticanja za ulazak u EU, a vinovnici koji ne poštuju Ustav će biti procesuirani. Čini mi se da je proces već u toku.
  • Милош

    29.10.2013 13:48
    ...
    Могао је ДС да дигне глас против страначког запошљавања, корупције, непотизима али такође и они то исто спроводе на покрајинском нивоу, дакле на неколико метара даље од градске куће и скупштине...
  • beli listic

    29.10.2013 13:43
    Dobar tekst... politicki ali dobar...
  • Tja

    29.10.2013 13:37
    Tacno tako, Nadezda, ubola si u srz i jedne i druge.
  • joja

    29.10.2013 13:32
    Ako DS do sad nije shvatila zašto su izgubili izbore, Nadežda im je to baš lepo objasnila: zato što su gledali samo sebe.
    Ali, pametnom je i komarac muzika, a gluvom badava govoriti.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna